RSS

<-----Yang Terhangat----->

Yana kecut perut lihat wajah Pierre


pix_middle
KEMBALI BERSAMA...Pierre dan Yana kini 'bercinta' dalam filem.
KEMBALI BERSAMA...Pierre dan Yana kini 'bercinta' dalam filem. 
MEREKA pernah bercinta sebelum ini namun menghairankan dalam tempoh itu tiada satu pun produksi mahu menggandingkan Norliana Samsudin atau Yana, 27, berlakon filem mahupun drama bersama Mohd Pierre Andre Nazarul Andre (Pierre), 27.

Entah mengapa sepanjang percintaan mereka heboh diperkatakan, tiada pihak berminat mengeksploitasi dua pelakon ini.

Tidak seperti sebelum ini, di mana pasangan artis popular bercinta pasti menjadi rebutan, mengambil contoh Erra Fazira dan Awie di mana penerbit berebut mahu menggandingkan mereka.

Apa yang berlaku kepada Yana dan Pierre adalah sebaliknya. Tidak keterlaluan jika dikatakan rezeki diperoleh mereka selepas putus cinta apabila ditemukan dalam Tiga Temu Janji, filem terbaru arahan Hashim Rejab yang turut mengarah 3.2.1 Cinta.

Sewaktu menjenguk ke lokasi Tiga Temu Janji di Gombak, Selangor baru-baru ini, Hashim menjelaskan kedua-dua pelakon yang turut bergelar pengarah ini pertama kali digandingkan menerusi drama Tarian Melayu Terakhir. Bagaimanapun waktu itu mereka tidak mempunyai sebarang hubungan istimewa.

Pastinya gandingan Yana dan Pierre bakal menjadi perhatian terutama membabitkan keserasian antara mereka sewaktu beraksi menerusi filem ini selepas tidak lagi bergelar kekasih.

Bertindak profesional, jelas Pierre, dia tidak ada masalah sepanjang penggambaran Tiga Temu Janji, dijalankan malah sebelum ini aktor filem yang mula mencipta nama menerusi filem Gol & Gincu ini sering melihat perkembangan bekas kekasihnya itu terutama dalam filem bercorak romantik komedi yang pernah dilakonkan.

“Saya suka bekerja dengan Yana kerana dia sangat profesional. Untuk mewujudkan kemesraan dalam filem ini juga tidak ada masalah.

“Saya rasa lebih mudah kerana ia tidak membabitkan hati dan perasaan. Ia memudahkan kami untuk menggerakkan perasaan cinta dalam filem dan mematikannya apabila penggambaran tamat,” katanya.

Bercerita lanjut mengenai pembabitannya dalam Tiga Temu Janji, jelas Pierre, salah satu sebab diterima tawaran untuk berlakon dalam filem terbabit kerana ia diarahkan rakan baiknya sendiri.

“Antara sebab lain kerana saya sudah lama tidak bekerja dengan Yana. Kali terakhir dalam Selamat Pagi Cinta yang diarahkannya. Sepanjang membabitkan diri dalam projek ini kami bersikap profesional,” katanya.

Walaupun Hashim adalah rakan baiknya, namun dalam menghayati watak Mohsin yang cuba memikat Riana yang agak keras sikapnya, kata Pierre, dia banyak berbincang.

“Senang apabila Hashim mudah menerima buah fikiran orang lain. Saya mungkin ada cara untuk melakonkan watak Mohsin namun saya tidak boleh menjangkau apa yang dimahukan pengarah.

“Saya juga tidak mahu mengganggu kreativitinya walaupun dalam waktu sama saya juga seorang pengarah dan punya idea sendiri bagaimana ia seharusnya digambarkan dalam visual.

“Perbincangan antara saya dan Hashim bagi memudahkan garapan dibuat. Saya faham apa yang dia mahukan dan begitu juga dengan Hashim tahu apa yang akan saya persembahkan,” katanya.

Yana pula menegaskan sewaktu dilamar membintangi Tiga Temu Janji oleh Hashim, produksi tidak memberitahu siapa hero yang akan bergandingan dengannya.

“Apabila diberitahu saya akan bergandingan dengan Pierre, saya rasa kecut perut. Sejak putus cinta, hampir tiga tahun kami tidak bertemu. Saya tidak tahu pandangannya terhadap saya. Apatah lagi apabila digandingkan bersama sejak sekian lama.

“Saya juga tanya kepada Hashim adakah dia mengambil saya kerana antara kami punya sejarah sebelum ini. Bagaimanapun Hashim menegaskan bahawa watak Riana memang sesuai untuk saya. Mendengarkan penjelasannya itu sedikit sebanyak membuatkan saya rasa lega,” katanya.

Walaupun ada perasaan kaget apabila digandingkan kembali dengan bekas kekasih, tetapi kata pemenang anugerah Pelakon Pembantu Wanita Terbaik menerusi filem Adnan Sempit ini, dia cuba bersikap profesional.

“Sewaktu pertama kali bertemu, berdebar perasaan saya hanya Tuhan saja yang tahu.

“Saya cuba tidak memandang wajah Pierre di sesi pembacaan skrip. Bagaimanapun apabila melihat dia selamba jadi saya pun rasa lega,” katanya.

Kata Yana lagi, dia bimbang sekiranya gandingannya bersama Pierre akan menimbulkan cerita tidak enak, sekali gus akan mempengaruhi hubungan aktor itu dengan kekasihnya sekarang.

Bagaimanapun selepas berada di lokasi ternyata kebimbangannya hanya mainan perasaan dan penggambaran berjalan lancar. Kedua-dua mampu memberikan penghayatan seperti apa yang dimahukan pengarah.

Bekerja dengan Hashim, jelas Yana, tidak banyak masalah kerana dia mudah diajak berbincang. Apatah lagi kedua-duanya meminati filem mahupun drama Korea jadi dari sudut itu pelakon berasal dari Yong Peng, Johor itu tahu apa yang dimahukan pengarah.

“Memang filem ini ada sedikit sentuhan karya dari Korea, tetapi tidaklah tiru seratus peratus. Dari sudut mood itu ada. Tambahan pula Tiga Temu Janji ini bertemakan komedi romantik, jadi saya berasakan ia sangat sesuai.

“Karakter saya sebagai Riana pula sebelum ini digambarkan agak keras, ini kerana masalah peribadi yang dialaminya telah mempengaruhi sikap. Bagaimanapun apabila berbincang kembali Hashim tidak mahu saya terlalu keras. Saya juga setuju dengan pandangannya. Dari sudut itu, ia memudahkan saya untuk membawakan watak ini,” katanya.

PROFIL

NAMA PENUH: Mohd Pierre Andre Bin Nazarul Andre
PANGGILAN: Pierre Andre
TARIKH LAHIR: 17 Mac 1985
UMUR: 26 tahun
ASAL: Kuala Lumpur
PENDIDIKAN: Akademi Seni Kebangsaan - Diploma Program Teater (Seni Lakonan)
KARIER: Penulis, pelakon, pengarah
STATUS: Bujang
ARTIS IDOLA: Dewa (Indonesia), Gun ‘n’ Roses, Johnny Depp,Anthony Hopkin
FILEM: Taiko, Jangan Tegur, Selamat Pagi Cinta, Sepi, Dunia Baru The Movie, 9 September, Jangan Pandang Belakang, Cinta, Main-Main Cinta, Pontianak Harum Sundal Malam 2, Salon, Gol & Gincu, Lady Boss, Cinta Fotokopi dan Potret Mistik.
DRAMA: Gol & Gincu, The TV Series, Rela Ku Pujuk, Dunia Baru, Cucu Tok Ayah, Tarian Melayu Terakhir dan Danniel
ARAHAN: Jangan Tegur, I’m Not Single, 9 September, Aku Kau dan Dia, Jangan Bernafas dan Seru


PROFIL

NAMA SEBENAR: Norliana Samsudin
PANGGILAN: Yana
TARIKH LAHIR: 25 September 1984
UMUR: 27 tahun
ASAL: Yong Peng, Johor
PENDIDIKAN: Ijazah Sarjana Muda Seni Layar, UiTM Shah Alam
STATUS: Bujang
KERJAYA: Penyanyi, pelakon dan pengarah
FILEM: Histeria, Shh... Dia Datang, 7 Perhentian, Mami Jarum Junior, Main-Main Cinta, Adnan Sempit, Aku Masih Dara dan Kongsi
DRAMA: E-toyol.com, Bionik, Lu’Lu, Siti Kelembai, 3 Janda dan Suri Bakawali
ALBUM: Yana Ceria (2004)
ARAHAN: Selamat Pagi Cinta
PENCAPAIAN: Anugerah Pelakon Pembantu Wanita Terbaik, Festival Filem Malaysia ke-23 (Adnan Sempit)

sumber
kelab-jutawan


Kongsi

0 komen:

 
Free Auto Backlinks
Entertainment Blogs - BlogCatalog Blog Directory
On our way to 1,000,000 rss feeds - millionrss.com
Blogged.my

speed