RSS

<-----Yang Terhangat----->

Laman web 1malaysia.com.my telah Digodam !


Assalamu'alaikum dan salam sejahtera. amri ingin berkongsi berita hangat yang mana laman web 1malaysia.com.my digodam oleh satu kumpulan hacker yang bernama Gaysec.

website 1Malaysia
website 1Malaysia



Sebelum ini amri telah berkongsi mengenai website Gengblogger yang juga telah di godam oleh hacker Gaysec ini. Maklumat mengenai Gengblogger digodam boleh dilihat melalui artikel
Gempar! Gengblogger.com kena hack.

Baiklah,berbalik kepda isu laman web 1Malaysia.com yang telah digodam, pihak Gaysec melalui official mebsite mereka telah mengumumkan yang mereka telah pun melepaskan informasi mengenai penggodaman mereka melalui artikel "laman 1malaysia.com.my digodam dan informasi dilepaskan" bertarikh 27 Julai 2011.
1Malaysia

Oleh itu, di bawah ini amri akan kongsikan serba sedikit yang tertulis di dalam artikel di official website mereka.


assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Terima kasih kerana melawat laman sesawang gaysec.net kami yang tidak seberapa ini.
Setelah beberapa hari menyepi kerana terlalu sibuk melakukan perkara yang jauh
lebih penting untuk kami lakukan, hari ini dan sekarang, kami kembali lagi untuk
memberikan anda maklumat dan informasi tentang ujian tahap keselamatan sesuatu
laman sesawang itu yang telah kami lakukan.

Sebentar tadi, kami mempunyai masa lapang untuk melakukan beberapa ujian tahap keselamatan di atas laman sesawang perdana menteri malaysia kita, iaitu yang berhormat `Dato's Sri Mohd Najib bin Abdul Razak`. Laman sesawang beliau adalah 1malaysia.com.my.

Mungkin ramai di antara kita tahu tentang laman sesawang ini kan? laman sesawang 1malaysia.com.my adalah laman sesawang yang rasmi bagi perkataan "1Malaysia" di dalam malaysia ini. Berikut adalah maksud dan kefahaman mengenai 1Malaysia yang kami petik daripada wikipedia:
-----------------------------------------------------------------------------
1Malaysia atau 'Satu Malaysia' adalah satu gagasan peribadi yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri Malaysia keenam, Datuk Seri Najib Tun Razak pada 2 April 2009. Intipati gagasan ini idea satu bangsa tanpa mengira kepelbagaian etnik, sub-etnik dan kebudayaan. Semua pihak mestilah bersama-sama menjayakannya. Pelaksanaannya bukan dibuat semalaman tetapi secara evolusi. Ia adalah kesinambungan konsep daripada dua kepimpinan terdahulu dalam membawa Malaysia menjadi sebuah negara maju.

Ia adalah ramuan serta formula pentadbiran dalam proses negara menuju Wawasan 2020 serta menjadi cemerlang, gemilang dan terbilang seperti yang diperjuangkan perdana menteri keempat dan kelima iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Aspek utama ialah sikap saling hormat menghormati dan bersikap menerima di antara satu sama lain.Masyarakat majmuk di Malaysia perlu disatukan melalui '1Malaysia'. Hubungan kaum dipereratkan bagi jangka masa panjang.[2] Tiada perbezaan antara bandar,luar bandar dan kumpulan etnik sekiranya mereka mempunyai potensi berhak mendapat bantuan kerajaan berbanding anak-anak golongan berada yang sudah tentu mempunyai peluang pendidikan yang terbaik. Kerajaan menawarkan akses pemula dengan menyediakan datar permainan yang adil tetapi kita sebagai kerajaan tidak berkemampuan memastikan penghasilan yang sama. Prinsip utama yang mendasari 1Malaysia adalah kebersamaan dan kekitaan dalam satu keluarga besar.[3] Liberalisasi 27 aspek perkhidmatan juga menuju ke arah gagasan ini.[4]
-----------------------------------------------------------------------------
Tiada apa yang kami boleh terangkan disini, cuma kami agak kecewa dengan tahap keselamatan di laman sesawang 1Malaysia perdana menteri kita, tidak sampai 1 jam kami lakukan ujian keselamatan, kami telah banyak menjumpai kelemahah ke atas laman sesawang tersebut. Jika setakat laman sesawang seperti ini pun kami berjaya melakukan ujian tahap keselamatan, bagaimana pula dengan laman sesawang di malaysia ini yang lain? Sedarkah anda? bahawa tahap keselamatan laman sesawang di malaysia ini adalah tersangat-sangat rendah, kami agak kecewa dengan kecuaian dan ketidak pentingan terhadap keselamatan sesuatu laman sesawang di malaysia ini.

Tidakkah anda risau? Jika suatu hari nanti, terdapat pengodam daripada negara jiran dan luar daripada negara kita menceroboh laman sesawang yang jauh lebih penting dan sulit daripada laman sesawang ini? tidakkah anda takut? jika suatu hari nanti ada sesuatu pihak akan melakukannya untuk mendapatkan rahsia kerajaan di malaysia ini? Allhualam, tiada siapa yang mengetahuinya, kerana itulah kami mula risau dengan tahap keselamatan laman sesawang atau sistem itu di malaysia ini.

Dan, berita ini adalah kiriman terakhir kami sebelum bulan Ramadhan nanti, pada bulan ramadhan nanti kami akan berhenti sementara daripada melakukan sebarang ujian tahap keselamatan di sesuatu laman sesawang atau sistem itu sehinggalah setelah hari rayaaidilfitri tamat.

Mengenai berita ini, kami tidak akan melepaskan sebarang pangkalan data bagi laman sesawang 1malaysia.com.my, kerana kami risau jika seseorang menggunakannya untuk melakukan sesuatu yang tidak betul yang dapat dielakkan. Contoh data yang telah kami dapat:

Username: 1madmin
Password:$P$BrBwSQvU8dobCxd90pQ5plSts***** (* = disembunyikan)
Name: Najib Razak
Email: admin@1malaysia.com.my
Anda boleh melihat senarai admin di laman 1malaysia.com.my melalui gambar dibawah:

http://www.gaysec.net/files/1malaysia-user.png (kata laluan di sembunyikan di atas keselamatan)
Berikut adalah informasi server/pelayan 1malaysia.com.my:

[skali@1malaysia /]$ uname -a
Linux 1malaysia.com.my 2.6.18-194.17.4.el5 #1 SMP Wed Oct 20 13:03:08 EDT 2010 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux
1malaysia /]$ iduid=500groups=500(skali) context=user_u:system_r:unconfined_t
/home/1mcommy/public_html
[skali@1malaysia /]$ uptime
22:10:42 up 2 days, 21:42, 1 user, load average: 0.95, 1.04, 1.45
[skali@1malaysia /]$ cat /etc/passwd
root:x:0:0:root:/root:/bin/bash
bin:x:1:1:bin:/bin:/sbin/nologin
daemon:x:2:2:daemon:/sbin:/sbin/nologin
adm:x:3:4:adm:/var/adm:/sbin/nologin
lp:x:4:7:lp:/var/spool/lpd:/sbin/nologin
sync:x:5:0:sync:/sbin:/bin/sync
shutdown:x:6:0:shutdown:/sbin:/sbin/shutdown
halt:x:7:0:halt:/sbin:/sbin/halt
mail:x:8:12:mail:/var/spool/mail:/sbin/nologin
news:x:9:13:news:/etc/news:


hebat betul gaysec ni kan. Tujuan mereka adalah untuk menguji sistem keselamatan sesawang/website di Malaysia..Malah Gaysec juga telah menggodam beberapa website di Malaysia seperti CIMB, TV3, PLKN, Oh! Artis, Gengblogger,Nuffnang, Advertlets, website 1Malaysia dan beberapa website lain yang tidak didedahkan..

Jadi,dalam artikel amri akan datang, amri akan dedahkan serba sedikit mengenai hacker yang bernama Gaysec ini...sekian..
kelab-jutawan


Kongsi

0 komen:

 
Free Auto Backlinks
Entertainment Blogs - BlogCatalog Blog Directory
On our way to 1,000,000 rss feeds - millionrss.com
Blogged.my

speed