RSS

<-----Yang Terhangat----->

Lawak Lari Dari Penjara


penjara pudu


Mat ialah seorang banduan yang dimasukkan penjara atas kesalahan membunuh.Dia juga ada sakit/gangguan mental akibat tekanan perasaan. Ada bioL-biol,sewel-sewel sikit la.Dia bergantung pada ubat,kalau tidak makan memang gila la.Pada suatu hari dia ni nak
escape dari penjara,dia dapat suatu idea dan skill dari sebuah filem. Dia merancang untuk BLACK OUT kan penjara,supaya tiada siapa akan berjaya nampak & tangkap dia.

Pada malam Mat nk lari.Dia lupa nak gelapkan suasana penjara itu, namun Mat memikirkan cara lain untuk melepaskan diri.apabila dia dikepung oleh warden & pegawai2 lain, tiba-tiba Mat menutup kedua-dua matanya dengan tangannya,dan gelak sekuat hati. Lalu dia pun tertangkap jugak.Setelah itu dia di bawa ke bilik khas untuk disoal siasat oleh warden.lebih kurang camnilah perbualan dia dan warden:


Warden : kenapa kamu lari tadi,lepas kene kepong,awak tutup mata? lepas tu gelak kuat2?

Mat : Owh..tu semua rancangan saya,tapi gagal..

Warden : rancangan apa?

Mat : Saya rancang nak lari dalam gelap supaya saya tak ditangkap..orang pun tak nampak saya.. (senyum sinis)

Warden : abis? kenapa kamu tutup mata..kamu lari masa tu pon dalam keadaan terang..

Mat : sape cakap? mase saya TUTUP MATA tu semuanye GELAP..saya tak nampak apa-apa tau..jadi,saya gelak kan la kamu semua..sebab rancangan saya berjaya.. dah tak nampak apa2..sebab saya pon tak nampak apa2.. dah GELAP.. TAPI..saya peLik..

Warden : PeLik? kenapa kamu PeLik?

Mat : yeLa..macam mana kamu semua boleh tangkap saya dalam gelap? nampak ke?

Warden : Laaaa.. kamu ni lain kali kalau nak lari,makan ubat duLu Laa..adoiiiii..!!



Esok nya Warden buat surat utk hantar Mat ke Hospital Bahagia..

hahahahaha....
kelab-jutawan


Kongsi

0 komen:

 
Free Auto Backlinks
Entertainment Blogs - BlogCatalog Blog Directory
On our way to 1,000,000 rss feeds - millionrss.com
Blogged.my

speed