RSS

<-----Yang Terhangat----->

lawak teka teki nenek


Hai kawan-kawan,amri ingin berkongsi mengenai lawak teka teki nenek selamat membaca ye..sesungguhnya,membaca amalan mulia.hikhiks..:-)

Ketika pulang ke kampung halaman... aku bertemu dengan nenekku yg berumur 80 tahun.. Dengan rasa gembira aku mencium tangan nya dan bermula lah dialog antar aku (adi dan Nenek Tersayang )

adi : Alhamdulilah nenek, smpai juga
hajat saya kemari bertemu dengan nenek"
Nenek : Syukur lah... nenek pon ada hajat nak suh ko balik ni..
adi : Apa dia hajat nenek tu?
Nenek : Kalo cucu dapat jawab... nenek akan bagi aset tanah 20 hektar beserta emas 2 karung kepada cucu.. tetapi dengan syarat cucu hendaklah menjawab teka teki nenek"

Lantas dgn perasaan gembira aku pun berkata :

adi : Lekasla nek apa dia soalan tu.
Nenek : Sabo la cu.. naik la kerumah dulu .. Nanti nenek bagitau apa teka teki tersebut..
adi : Baik la nek..

Pada malam tersebut selepas habis mengerjakan solat isyak dengan pantas aku mendapatkan nenek...

adi : Nek, tentang teka teki nenek apa tadi ye?
Nenek : Begini, nenek akan berikan 3 soalan.. tetapi hanya 1 jawapan kamu jawab daripada 3 soalan tersebut.. cucu boleh kan?
adi : Insyallah nek..

ubi kayu


beruk

 


Nenek : Soalannya ialah kenapa ubi kayu boleh jadi keras? Kenapa gigi beruk boleh jadi sikit? Kenapa pencuri boleh kena tangkap?
adi : Hmmmmm... Jawapan nye... tatau la nek...
Nenek : Cucu ni cube la fikir sikit... harta yang nenek nak bagi ni bukannya sikit.. 
adi : Baikla nenek..

(Selama 3 jam aku berfikir sempat juga aku bertanya soalan ini kepada member2 aku.. namun semua memberikan respon tidak tahu seperti aku.. selepas aku membuat research selama 3 jam barulah aku mendapat jawapan nya..haaa,research tu.hehe
adi : nek.. saya dah dapat jawapan nya..
Nenek : apa dia?
adi : jawapan nya ialah LAMBAT CABUT.
Nenek : ya.. betul.. itulah jawapan yang nenek fikirkan selama 50 tahun.. terima kasih cucuku adi.
adi : tapi nenek.. mane dia hadiah yang nenek nak kasi tu?
Nenek : amek ni nenekcun_bolehla@yahoo.com & password nenekcun ... cucu pegi facebook pastu bukak cityville.. tu la hadiahnya.. nenek dah 50tahun duk maen mende tu 

cityville



p/s: camner perasaan kawan2 kalau nenek buat lawak camni?haahahaha..nasib baik nenek.hehe
kelab-jutawan


Kongsi
 

speed