RSS

<-----Yang Terhangat----->

Tips Untuk Tingkatkan Alexa Rank


Assalamu'alaikum dan salam sejahtera..kali ini amri ingin berkongsi tips dengan kawan-kawan iaitu Tips Untuk Tingkatkan Alexa Rank blog atau website. Em,sebenarnya untuk tingkatkan atau untuk rendahkan Alexa Rank ye?huhu..Tapi,apa-apa pun,maksud di sini ialah tips supaya Alexa Rank blog kita menjadi makin kecil nombornya. Ini kerana, semakin kecil Alexa Rank, semakin hebat ranking sesuatu blog atau website.

alexa rank


Tetapi, kawan-kawan jangan tersalah faham pulak mengenai
PageRank. Kalau PageRank, makin besar(1-10) nilainya, makin bagus. Kalau kawan-kawan nak tahu pasal PageRank, boleh rujuk di Apekah Google PageRank, dan kalau kawan-kawan ingin tahu blog kawan-kawan ni berapakah PageRank nya, boleh cek di PageRank Checker.

Sekarang berbalik kepada Tips Untuk Tingkatkan Alexa Rank. Baca selanjutnya ya...


1. Install toolbar Alexa rank di web browser korang.
Kawan-kawan boleh download toolbar tersebut disini. kelebihan memasang toolbar pada web browser ialah Alexa rank cepat meningkat dan kawan-kawan juga boleh melihat Alexa rank blog kawan-kawan dan blog rakan kawan-kawan secara live. Lagi satu, setiap kali kawan-kawan buka blog dan Alexa toolbar masih terpasang di web browser, blog kawan-kawan akan mendapat satu point.haa,mudahkan..


2. Blogwalking minima 30 buah blog sehari.
kawan-kawan sanggup ke blogwalking 30 buah blog sehari?Amri sendiri pun kadang-kadang ada masa je blogwalking minima 30 tu.hehe . Cara blogwalking ni kenalah pandai 'ayat' tuan blog barulah dia sudi jenguk blog kawan-kawan.

3. Pasang widget Alexa rank di sidebar blog.
widget Alexa boleh dapatkan disini. Kelebihannya sama macam point 1 tu.

4. Jadikan blog kawan-kawan sebagai homepage web browser. 
Jika kawan-kawan dah install toolbar di web browser, kawan-kawan jadikan blog kawan-kawan sebagai homepage atau dalam bahasa Melayu halaman utama. Tujuannya adalah untuk meningkatkan point supaya Alexa rank blog kawan-kawan naik mendadak.

5. Selalu update blog paling kurang 4 kali seminggu.
Kalau terlampau banyak update dalam sehari, takut orang tak terbaca atau terlepas pandang upadate tersebut. Jadi, amri syorkan minimum 4 kali seminggu.

6. Selalu ping blog di ping site popular.
kawan-kawan boleh ping blog di ping site seperti Pingler.com dan Ping Busuk, gengcyber, Apesal.com yang sememangnya popular dan mudah, ini bertujuan meningkatkan backlink blog kawan-kawan sekaligus meningkatkan Alexa rank kawan-kawan. Cara ni lah yang paling berkesan buat masa ni, ping blog kawan-kawan sekurang-kurangnya sekali sehari.

7. Galakkan semua kaki blogwalking dan blogger menggunakan Alexa tool
Semakin ramai yang memasang Alexa toolbar di web browser dorang, semakin meningkat lah Alexa rank kawan-kawan, tujuannya sama seperti point 1.

ok,setakat ini sahaja tips yang amri tahu. nanti kalau-kalau amri jumpa lagi tips untuk tingkatkan Alexa rank yang lain,amri akan kongsikan di entry lain..selamat mencuba ya kawan-kawan...
kelab-jutawan


Kongsi

6 komen:

Unknown said... [Reply]

x letak pun lg,hehe

amri lawak kelakar said... [Reply]

@amir aizat
letakla bro..blog bro skrg alexa rank-924561..lpas letak konfem akan cpat turun.hehe

Nyamuk Terbang said... [Reply]

kena follow step nie
:)

amri lawak kelakar said... [Reply]

@Nyamuk Terbang
cubalah ya :-)

Anonymous said... [Reply]

bru je try.. nk tgok ape hasil nye 1 week from now.. hehe

amri lawak kelakar said... [Reply]

@Kaki Sneakers
konfirm akan meningkat ranking kalau ikut tips ni.hehe

 
Free Auto Backlinks
Entertainment Blogs - BlogCatalog Blog Directory
On our way to 1,000,000 rss feeds - millionrss.com
Blogged.my

speed