RSS

<-----Yang Terhangat----->

Lawak Bulan Ramadhan


Assalamu'alaikum dan salam sejahtera. Sempena bulan Ramadhan yang mulia ini,amri ingin berkongsi satu lawak yang bertajuk Lawak Bulan Ramadhan...Selamat membaca ya kawan-kawan :-)

bulan ramadhan


Kisahnya terjadi di bulan ramadhan...
Ada sebuah keluarga yang terdiri daripada 3orang ahli iaitu emak, bapak dan anaknya Mail..bukan Mail Lambung ye.hehe
Pada pukul 2 petang, si emak ni terperanjat tahap gaban kerana
dia terlihat anaknya sedang khusyuk meratah juadah nasi bersama ayam goreng..

Emak: ya Rabbi, Mail! apa nak jadi dengan engkau ni hah? kan ni bulan Ramdhan. kenapa engkau makan di siang hari ni? Apa kau tak puasa?

Lantas si emak memanggil si ayah..

emak: Abang, tengok anak kita ni bang.. dia tak puasa. Apalah nak jadi dengan dia ni..

maka ayahnya pun memarahi si Mail.. si Mail ni pulak masih selamba  badaknya makan..

Ayah: Ape benda yang dah merasuk engkau ni? engkau tahu tak yang berdosa buat macam ni...?

Mail pun jawab..

"Ala ayah, bukan Mail yang nak.. Dah benda nak terjadi. Ni semua sebab puasa Mail dah terbatal.."

Ayah: hah!!? apa yang terjadi sampai puasa engkau boleh terbatal? engkau mimpi basah ke? ke engkau korek hidung?

emak: entahnye budak ni.. cuba cerita sikit apesal engkau buat macam ni..

Mail: Ala.. Tadi, masa tengah baring-baring tadi tiba-tiba Mail "TERKENTUT"...nak wat camane.. Batal la puasa.

kentut


Maka meraunglah kedua orang tuanya..mengenangkan nasib anaknya itu..

Haha..mesti ada jugak antara kawan-kawan masa kecik-kecik dulu fikir kentut boleh batalkan puasa kan?sebab kentut batalkan wudhuk dan sembahyang.hehe.

psst..psst...
Jom baca lawak ni lak..

kelab-jutawan


Kongsi

3 komen:

Umie Artoqiemie said... [Reply]

kejadah.. haha..

amri lawak kelakar said... [Reply]

@Umie Artoqiemie-hahaha

akubiomed said... [Reply]

Manalah boleh batal amalan berpuasa dengan membuang angin. Bukan ada air wuduk atau pun solat

 

speed