RSS

<-----Yang Terhangat----->

Lawak Nasib Ahli Falsafah, Pakar matematik dan Pelawak


Salam sejahtera semua, kali ini amri ingin kongsikan lawak bertajuk Lawak Nasib Ahli Falsafah, Pakar Matematik dan Pelawak. Lawak ini tiada kaitan dengan makcik di Lawak Makcik dan juga memang  tiada kaitan dengan Lawak Antara 2 Darjat sebab Ahli Falsafah dan pakar matematik mungkin darjat mereka sama je, melainkan pelawak mungkin darjat sama dengan mereka dan mungkin juga lagi rendah dari mereka.

albert einstein
gambar hiasan

Baiklah,tanpa melengahkan masa, jom baca Lawak Nasib Ahli Falsafah, Pakar Maematik dan Pelawak.

Tiga lelaki, seorang ahli falsafah.. seorang
pakar matematik dan seorang pelawak ditangkap

atas kesalahan mengendap itik buat projek…

Lalu hakim berkata..

“kamu boleh menanyakan satu soalan kepada ku.. kalau aku dapat menjawab.. kamu akan ditahan di penjara.. tapi kalau aku tidak dapat menjawab… kamu akan dibebaskan..Ahli Falsafah mula berkata..

“Saya mahukan Yang Arif membawa sebuah buku falsafah yang lengkap dari Socrates.. Jika Yang Arif berjaya membawanya.. saya rela dihukum…”.

Lalu Hakim mengarahkan pekerjanya pergi mencari buku yang diperkatakan.. lalu buku itu di berikan kepada ahli falsafah untuk di sahkan…

“Ya benar sekali ini lah bukunya yang Arif…”

Lalu Ahli Falsafah dipenjarakan…

Kemudian giliran pakar matematik mengajukan pertanyaan…

“Cuba jawab 1253*254-45557+(5454*25451) dalam masa 5 saat..”.

Sambil menekan kalkulator dengan pantas.. Hakim memberikan jawapannya.. dan ternyata tepat.. Lalu Pakar Matematik pun dipenjarakan..

zizan
gambar hiasan

Giliran terakhir pergi kepada pelawak..

“Berikan saya sebuah kerusi yang mempunyai 7 lubang ditempat duduknya!”. kata si pelawak..Apabila kerusi disediakan.. pelawak itu duduk dan tiba-tiba melepaskan kentut yang kuat..Lalu dia berdiri dan bertanya kepada Hakim..

“Yang Ariff.. dari lubang mana kentut saya tadi keluar?”

Setelah membelek kerusi dan melihat lubang yang berada tepat dibawah punggung si pelawak tadi.. hakim berkata…

“Kentut kamu keluar dari lubang yang ketiga dari sebelah kanan ini..”.

“Salah!!!” Sebenarnya kentut saya dari lubang punggung saya ini !!!”.

Pelawak itu kemudian dibebaskan.


kesian kat ahli falsafah dan pakar matematik tu kan?
kelab-jutawan


Kongsi

2 komen:

amir aizat said... [Reply]

haha hebat r pelawak tu,kelakr jer. ha'ah kesian kt 2org lg tu,

amri lawak kelakar said... [Reply]

@amir aizat-2la 2 org yang lagi pandai lak x terlpas.tp,yang paling xleh blah, kesalahan dorg tu,smpai nak kne hukum mati.haha

 

speed